Cursus Communicatieve Vaardigheden
In een snel veranderende werkomgeving verandert de manier van communiceren ook. Hoe kun je effectief informatie uitwisselen, je gesprekspartner voor je winnen of hem/ haar in beweging krijgen?
De ingrediënten van een goed gesprek met een collega, leidinggevende, of contactpersoon op een afleveradres zijn: het uiteindelijke doel van je gesprek voor ogen houden en aansluiting vinden bij de stijl van je gesprekspartner. Kort samengevat: effectief en praktisch communiceren.
Klanten verwachten steeds meer en hoe speel je daar op in? De juiste wijze van communiceren is van essentieel belang, maar nog belangrijker is het om duidelijk te zijn, de juiste timing en een groot zakelijk empathisch vermogen.
Inhoud training Communicatieve Vaardigheden
Tijdens de training leer je goed te kunnen luisteren en duidelijk te zijn in je bewoordingen.
Na afloop van de cursus heb je geleerd om jouw gesprekken naar het gewenste resultaat te leiden:
Door verschillende gespreksstijlen in kaart te brengen en door diverse mogelijkheden tot gesprekvoering te oefenen, leer je hoe je effectiever en beter kunt communiceren. Je ontdekt je eigen stijl van communiceren en deze aan te passen aan je gesprekspartner.
En niet onbelangrijk; natuurlijk gaan we ook in op het communiceren met ontevreden en boze gesprekspartners.
Het is mogelijke dat acteurs en videomateriaal ingezet worden om een training effectiever te laten verlopen.